Två hästar betar i solnedgången
Foto: Jenny Lilja

Föreningen Karlskrona Lyckå Ridklubb

Välkommen till Karlskrona Lyckå Ridklubb – en ridklubb för alla och en av Blekinges största ridklubbar. Vi har en anläggning med lång tradition av ridverksamhet, centralt belägen och lättillgänglig både till fots och med kollektivtrafik och bil.

Klubben är en ideell förening som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet (SvRF), och därigenom ansluten till Sveriges Riksidrottsförbundet (RF).

Föreningen är en sammanslutning av för ridsporten intresserade med ändamål att bland annat främja ridningen på sätt som anges i SvRFs stadgar, samt med särskild målsättning att arbeta enligt klubbens fastställda vision:

Karlskrona Lyckå Ridklubb ska vara det självklara valet för varje ryttare. Vi ska vara ett attraktivt ridcentrum. Klubbens verksamhet ska vara välkänd och åtnjuta respekt och förtroende hos alla.

Klubbinfo