Ungdomssektionen på Karlskrona Lyckå Ridklubb

Något av det första man ser när man kliver in i ridskolestallet på Karlskrona Lyckå Ridklubb är två stora anslagstavlor. På en av dessa brukar det sitta lappar om olika aktiviteter och roligheter som anordnas av US, såsom käpphästhoppning, julpyntning och pysseldag i stallet. Då kanske man börjar fundera på vad US är och vad det är dessa gör? Jo, US är en förkortning för ungdomssektionen, och alla ridklubbar som är anslutna till Svenska Ridsportförbundet ska ha en ungdomssektion. I denna ungdomssektion ingår alla ungdomar på en ridklubb som är under 26 år.

Till de flesta av aktiviteterna vi ordnar vill vi ha hjälp av flera och använder då Facebookgruppen Funktionärer till US-KLRKs aktivteter som du väldigt gärna får gå med för att hålla dig informerad om vad som är på gång!

Ungdomsektionen på KLRK finns på lite olika plattformar, här nedan har vi listat dessa.  Vi ses i stallet!

Dokument och länkar

Styrelse